zaterdag 8 maart 2014

Hangplekproat.

10 partijen waren gistermiddag bij bij wijkcentrum De Roef in debat over toekomstig ouderenbeleid in de Gemeente Enschede.
Er waren zo'n 80 personen aanwezig. De ouderenbonden verenigd in de POOB hadden een 30 tal aanbevelingen gedaan bij opstellen van de verkiezings programma's. Om me op dit debat wat voor te bereiden had ik gegoogled en volgens mij was het debat door de PvdA georganiseerd.
Keurig netjes, met alle egards en op de achtergrond een mooie reproductie van de rode roos.
Ik kan u wel het hele verslag doen,  maar bij dit debat, als WMO onderdeel, zijn er ook nog geen zekerheden net zoals het vorige Zorg&Welzijn debat in de Bieb. Het blijkt dat er bezuinigd moet worden en dat is geen kattedrek.
Een ding hoop ik dat er naar de ouderen toe duidelijke taal wordt gesproken, sommige politici vervallen met hun standpunten ongemerkt in een retoriek, waar ze bijna zelf over stuikelen. Dat het voor ouderen bijna niet te volgen is bleek ook door een vraag uit de zaal aan mevrouw van Hees. Gelukkig herhaalde zij haar antwoord keurig netjes in duidelijke aan verwoording.
Vroeg me wel heel even af waarom de wethouder Wallinga er niet bij was, die is volgens mij van de Zorg&Welzijn, maar die gaat met pensioen en zal in de toekomst ook met ouderen beleid te maken krijgen denk ik.
Melief en ik zijn al een aantal jaren zelf ook plussers.
Wij zetten geregeld de dingen op de rij van het ouder worden en passen ons leven daarbij aan.
Een ding is heel zeker, wij willen niet gepamperd worden en proberen ons zo veel mogelijk zelf te redden.
Ouder worden is onderhand ook ondernemen. ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten