donderdag 6 maart 2014

Hangplekproat.

Gisteravond was ik bij het Gemeenteraadsverkiezingsdebat op de UT en het was volle bak met ca. 250 mensen.
Ik zat daar behalve mijn gele sjaal voor Burger Belangen Enschede ook nog met 2 andere petten, die TVEnschedeFM en als buurman van de presentator Thijmen Stavenuiter.
Zat naast zijn vader en we noemden hem uit de gein “Thijmen de Hond”, wat waren we trots op hem en niet alleen trots op hem maar ook op de organisatie van dit debat en vooral op de medewerkers van TVEnschedeFM die in samen werking met RMC Twente.
In Regionaal Media Centrum werken 10 Twentse regionale omroepen samen, zo ook bij dit debat.
Ik heb het beleefd als een professioneel programma, waarvoor ze zich niet voor hoeven te schamen vergelijking met het “Hilversumse”.
Dat het een verkiezingsdebat was ervoer ik bij aankomst, wij, als BBE, vorige week druk geweest met posters plakken op reclame zuilen, had D66 hun posters over die van Hans van Agteren geplakt en bij de entree waren ze ook nog aan het flyeren.
Logisch hoor het is de onderwijspartij en ook nog op de Universiteit vanTwente.
Zittend in de Agorazaal had ik echt het wij gevoel, terwijl ik de politici in debat aanhoorde.
Ik betrapte me er op dat ik als ouwe plusser begon te dromen:
Als we hier in Twente nou meer “Gewoon samen gaan doen” zou je dan meer voor elkaar kunnen krijgen tot Brussel an toe?
Ze begonnen ineens te klappen… maar niet voor mij….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten