dinsdag 18 maart 2014

Hangplekproat

Lijsttrekkersdebat Gemeente Enschede 17 maart 2014.
Bij binnenkomst bood de gemeente een verkiezings spelletje aan waavan een aantal mensen de gebruiksaanwijzing niet helemaal begrepen wat ik zo hoorde.
Lijkt wel politiek dacht ik heel even en ik wilde aanvankelijk een deel twee van de proat schrijven maar heb er maar één geheel van gemaakt.
Er waren zo'n 170 mannen/vrouwen binnen en dat waren er meer dan verwacht. Het was in de burgerzaal en in een voor mij vreemde opstelling. Alsof er delen van een voetbaltribunie geplaats waren met een aantal sta tafels.
Uiteraard kwamen er weer stellingen aan te pas waarvan armoede beleid, Twente airport, wietteelt en camera beveiliging er uitsprongen.
De bedoeling was de zwevende kiezer te overtuigen. Er waren deze keer meer stadsgenoten aanwezig dan bij de vorige debatten maar ik denk dat velen, waaronder ik ook, meelopers van de partijen waren.  De politieke standpunten van de lijsttrekkers bleven ook deze onveranderd tijdens deze gezellige warme voorstelling. Wat mij telkens weer opvalt dat er weinig stads genoten aan het woord zijn.
Een vraag van een vrouw over wat de politiek denkt te gaan doen aan het armoede beleid werd
retorisch beantwoord en vervolgens te vroeg afgekapt.
Later bij een vraag van mij "in de rondte" over de verkiezingsbeloften hoorde ik dat dat je als politicus niet te veel moet beloven want dat kan je de kop kosten. Die vrouw heeft nog geen geloofwaardig antwoord.
Mijn vraag is dan hoe krijg je politiek nou wél geloofwaardig.
Niet op deze manier denk ik, maar zeg nooit nooit....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten