donderdag 13 maart 2014

Hangplekproat

Nieuw voor mij is dat ik een kleine bijdrage mag leveren aan het campagne team van een politieke partij. Deze keer was ik uitgenodigd door de griffie van de Gemeente Enschede om om 18.00  aanwezig te zijn in de Burgerzaal van het stadhuis in Enschede.
Het thema was "Het college blikt terug". Er waren totaal zo'n 50 mensen aanwezig.
Een vastberaden college gaf een goede acte de présence en de algemene indruk is, dat zij het niet slecht gedaan hebben.
De boekhouding is aardig op orde, het armoede beleid op peil en de belastingen zijn niet verhoogd. Natuurlijk kwamen nog meer dingen voorbij maar dat zal dik uitgemeten worden in de TCTubantia denk ik.
Wat mij al een paar keer is  opgevallen dat bij deze debatten zo weinig niet politici aanwezig zijn.
Dat was ook zo in Het Vestzak theater, waar nagenoeg dezelfde caravaan aanschoof.
Dit gezellige onderkomen is gauw gevuld en het was onder leiding van Han Pape al gauw een gezellige boel.
Het was de afronding van het Binnenstad debat en de geeikte suggesties kwamen weer langs over parkeren, winkel leegstand en bereikbaarheid.
In die kirte tijd dat ik nu mee sjouw heb ik respect gekregen voor mevrouw van Hees, wat een energie kost dat om iedere keer weer je verhaal te moeten doen, met wat je doet en waar je voor staat.  Begrijp nu waarom ze wel eens de burgemeester van Twente genoemd wordt. Ze heeft echt kennis van zaken. Dat heb ik natuurlijk ook voor Hans van Agteren maar dat wist u al,  ik heb niet voor niets voor zijn club gekozen.
Maar het ging over de binnenstad en er kwamen wel een aantal ideeën langs maar die hadden betrekking op het Kennispark, Airport Twente en de werkgelegenheid.
Ook bestuurlijke wensen kwamen ter sprake zoals een wethouder erbij, wie met wie gaat samenwerken en wie welke  portefeuille graag zou willen hebben. Laurens van Lier liet zich niet verleiden tot een uitspraak. Onderwijs, zou mooi voor hem zijn,  want dat ie daar verstand van heeft weet ik wel zeker.
Vrienden van mij uit Almelo waren er deze avond ook bij, ik begreep dat daar nog meer partijen aan de verkiezingen mee doen, maar dat is dan ook het enige verschil zeiden ze.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten