dinsdag 4 maart 2014

Hangplekproat

Goede morgen vlakschermvrienden alweer de start van een mooie dag, krantje , espressootje,  radiootje , phoontje en nieuws scannen. Wat wil je als plusser nog meer. Overdag participeren en 's avonds bij de buis met melief de dag doornemen. Onlangs zag ik op de tv onze premier op verkiezingscampagne, nee niet in een witte jas, maar strak in het pak en vragend aan een vrouw of ze nog ging stemmen. Die Rutte, die lacht alles weg en die andere die alles belooft, ik vertrouw ze viir geen cent. Ze zei nog meer maar dat kun je wel in de herhaling zien. Zag ook dat Acda en de Munnik uit elkaar gaan, dus daar valt dan ook niets te lachen of zou het een marketing stunt zijn. Dat dacht ik ook even toen ik las dat tien het COB met het bericht kwam dat het financierings tekort onder de 3% is gezakt en dat het onderwijs er 32.5 miljoen extra er bij krijgt.
Dat geeft de burger moed, maar dat zonk me weer ik de schoenen toen melief zei dat de energie kosten weer gaan stijgen.
Er wordt wat gegoocheld met belasting geld.
Volgens de krant kwam het in de Enschedese gemeenteraad tot een harde botsing over de Stadsweide. De PvdA voorman ergerde zich en Wethouder Van Hees is teleurgesteld. Waarom? Zij willen 3 ton uitrekken voor de ontwikkeling van dat gebied maar dat kan nog wel zo'n 20 jaar duren voordat dat gerealiseerd en de grond is nog niet eens van de gemeente.
 Met name de VVD en Burgerbelangen Enschede voelen daar niets voor want die 3 ton is alleen voor markt afstemming en ontwikkelingsvisie. D66 us op voorhand niet tegen en de SP heeft geen besluitings angst, die steunt de wethouder. De coalitie partijen hebben tot 10 maart bedenktijd.
Ja mensen besturen is vooruitzien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten