donderdag 20 februari 2014

Hangplekproat

Vanmorgen op het landelijke nieuws:
"Onderzoek van TNS- NIPO wijst uit dat de verwachte opkomst voor de stembus op een dieptepunt van 42 % zit. Waarom?
De politiek luisterd toch niet en zij weten te weinig over de plaatselijke politiek.
De mensen zijn zeer bezorgd over o.a.
- armoede beleid
- werk en inkomen
- gezondheidszorg
Het sociaal culturele is minder belangrijke en de locale partijen profiteren"
Ik was gisteravond in de Bieb, nee niet voor een boek maar er werd een boekje open gedaan over de Zorg.
Als nou gisteren de uitslag van het NIPO bekend was zou het debat misschien anders gelopen zijn.
Maar goed, het gaat over het zorgdebat van gisteravond in de Bibliotheek van Enschede. Het was uitstekend georganiseerd door het CIVE en niemand ging in de gordijnen en ze moesten wel open om de ca. 70 personen plaats te bieden, ze stonden zelfs tussen de boeken.
Het doel van het debat was hoe de plaatselijke politiek straks aan de slag gaat met de zorg die van het Rijk naar de Gemeente gaat.
Ze deden hun stinkende best om zich te profileren, ieder van uit hun eigen partij - doelstellingen.
Veel vragen over mantelzorg, Persoonlijk Gebonden Budget, bezuinigingen die te verwachten zijn, suggesties fraude aan te pakken en hoe de zorg goedkoper kan.
Je kunt hier over discuseren tot je een ons weegt maar er is nog niks helemaal zeker. Trouwens ik hoorde weinig over zorgverzekeraars en volgens mij hebben die ook een aardige vinger in de pap.
Wat ik wel weet dat Gemeente ambtenaren, B&W, Raadsleden en Politici er een hele kluif aan gaan krijgen.
Ik benijd ze niet maar als ik hun was zou ik de handen in een slaan en gezamenlijk die WMO aanpakken.
Het is wel flauw misschien, maar het motto van  Burgerbelangen Enschede  is "Gewoon Samen Doen" en in dit geval zeer passend.
Het gaat ons allen aan en zo kun je de politiek geloofwaardig maken en vertrouwen herwinnen.
Die verwachte 42% opkomst van de kiezer is wel heel weinig.
Doet me deugd dat ba afloop een aantal politci een "pintje" pakten in de stad.
Wie weet zijn ze al begonnen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten