zondag 16 februari 2014

Hangplekproat

Al jaren rij ik van Boekelo binnendoor naar Hengelo en kom dan langs de Boeldershoek waar Twence is gevestigd. Je moet daar goed oppassen het is een aan en af rijden van dikke vrachtwagens.
Vrijdag j.l was er een  duurzaamheidsdebat in de Twentse Welle.
Twence presenteerde zich uitstekend en een ieder kon zich goed vinden in een duurzame recycling. Mijn conclusie was waar de één mee in zijn maag zit is voor de ander handel.
Ik vroeg mij af hoe ging dat toen ook al weer.
"Bijna alles wat je nodig had kwam aan huis al of niet aangegeven met een bel of ratel maar meestal met luide stem. De meeste mensen hadden een groente of volkstuin langs het spoor of buiten het dorp. Toen moesten ze ook al op de kleintjes letten. Vrijwel alles werd later ook weer opgehaald, de schillenboer, de lompeboer, de hazen en konijnen vellen na de kerst en zo meer. De vuilnisbak en de beerput werd door de gemeente geleegd. Vaak ging dat met paard en wagen. Op de vullesbelt kon je heerlijk spelen"
Door storing in de geluidsinstallatie was ik weer bij de les. Ze hadden het naast mij over gele sjaals dat die van plastic afval worden gemaakt.
Bij onze hangplek aan het kanaal
zien we schepen voorbij komen.
Zou die oude kinderwagen van ons daar tussen zitten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten