dinsdag 11 februari 2014

Hangplekproat

Ja alweer een proat, misschien wel eentje die je van mij niet zou verwachten, sport.
Krantenkoppen in de TCTubantia "Vaandeldragers uitgesloten" "Sportverkiezing is miskleun"
En nog één, wel door mij wat langer gemaakt, : De sport verkiezingen Enschede 2013 krijgen verrassende winnaars omdat Olympisch vaandeldraagster Jorien ter Mors,  de FC Twente vrouwen en de schakers van Max Euwe niet in aanmerking komen omdat zij niet in Enschede wonen.
Nou snap ik wel regels zijn regels en helemaal in de sport moet je die wel hebben anders loopt het uit de klauwen.
Al jaren lang hebben we bij Het Stedelijk Lyceum Zuid een Loot school waar Topsporters in de dop een waardevolle begeleiding krijgen, ik het weten omdat ik als ouwe knakker nog steeds help met wat klussen.
Het is de normaalste zaak van de wereld dat Topporters moeten reizen of elders moeten wonen vanwege hun trainingen. Zij komen  uit deze regio en ook elders uit het land. Zelfs uit Duitsland.
Zij worden liefdevol opgevangen door de school georganiseerde gast gezinnen.
De verkiezingen van 2013 zijn in maart 2014 en door tijdgebrek wat aan de late kant.
Ik zou niet weten hoe je die regel zou kunnen veranderen?
Of is dat nou juist politiek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten