dinsdag 18 februari 2014

Hangplekproat

Een binnestad promoten dat kan hij Cor Molenaar, hij deed nog net geen chakka en over hete kolen lopen op de catwalk van de burgerzaal in het gemeentehuis. Marathon lopen deed hij ook in Enschede.
Tijdens zijn pleidooi kraakte hij de buurgemeenten een beetje af, maar de naast mij,  strak in het pak zittende man uit Almelo, kon er wel om lachen.
Ik denk daze man er veel meer verstand van heeft dan ik vanwege de opmerkingen die ik opving.
Een goed initiatief van de raadsleden Ayfer Koç, Evert Westerbeek en stadsdeel manager Bert ter Horst om een staddebat op de rsils te zetten.
De inwoners van Enschede zijn best wel begaan met hun stad.  Wat me opviel was dat er verhoudingsgewijs weinig ondernemers aanwezig waren. Geen meneer Blokker, mevrouw Kruidvat, chefkok Febo en familie Hema.  Degene die er waren constateerde wel dat ze met zijn allen op een lijn moeten gaan zitten betreft winkeltijden, leuke en ook culturele activiteiten.
De koopavond naar de zaterdag en allemaal dezelfde openings tijden.
De kleine beurs van de burgers  werd ook genoemd door ouderen partij, OPA, dat werd een beetje weggeklap maar dat heeft er ook wel mee te maken denk ik.
Ik was om rond elf uur thuis. Mijn melief vroeg gniffelend, en krijgen we nou weer een gezellig centrum? Ik deed mijn verhaal.

 "Ik ga voorlopig wel naar Zuid daar kan ik gratis parkeren en alle boodschappen halen en er zijn best leuke winkels"

Een aantal jaren geleden was er een openbaar bankje in de Klanderij,  daar spraken we af als mijn melief en ik de stad in gingen. Daar schoven vele mensen langs en we maakten geregeld een praatje met bekenden en ouders van mijn leerlingen.
Later is dat bankje weg bezuinigd en het grote terras van de aangrenzende ondernemer is bij de lange na niet bezet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten