maandag 5 mei 2014

Hangplekproat

Vind het wel appart dat de bezorgdheid voor het milieu van diverse actiegroepen zich tot nu toe zich voornamelijk tegen mogelijke bovengrondse schade afspeelt. Jarenlang is er maar 1 Usseleres en is de misschien wel de terechte weerstand tegen het airport Twente breed uitgemeten.
Tegen de opslag van dieselolie is er tot nu toe weinig actie ondernomen.
Ik ben wel geen milieu deskundige maar dat de zout cavernes in Twente voor opslag van o.a. olie opslag veilig zouden zijn heb ik altijd wel geloofd.
Volgens deskundigen zou de bodemgesteldheid onder de Marssteden stabiel zijn.
Maar nu heb ik zo mijn twijfels, als ik lees dat de olielekkage in het Duitse Amtsvenn is voor AkzoNobel geen aanleiding om de voorbereidingen voor olieopslag in zoutholtes in Twente op een laag pitje te zetten.
De zoutfabtiek gaat ervan uit dat in november de eerste van vijf zoutholtes onder industrieterrein De Marssteden wordt gevuld met dieselolie.
Nou lees ik dat de ondernemer uit Rijssen, die misschien ook airport Twente gaat exploiteren ook aandelen heeft in het oliedistributiebedrijf Argos
dat die opslag gezamelijk gaat exploiteren. Begrijp het goed, ik heb niets tegen ondernemers die voor werkgelegenheid zorgen.
Wel toevallig is dat Argos ook een programma van de VPRO is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten