maandag 19 mei 2014

Hangplekproat


Eigenlijk moet ik het klapstoelproat noemen want ik heb van kwart voor zeven tot kwart voor elf op een hard klapstoeltje gezeten daar op de publieke tribune in de raadszaal in Enschede,
 een zeer goede morgen vlakschermvrienden nu zit ik op een zacht stoeltje gezellig aan mijn espressootje,  met het krantje, het smartphoontje en de knop op radio 1 nieuws te spotten.
We hingen er met de benen uit daar op de publieke tribune, want behalve geïnteresseerden waren er ook familieleden en bekenden van de te benoemen wethouders en raadsleden.  Voor mij als ouwe schoolmeester kwam dat over als een diplomauitreiking. Op deze mooie voorjaarsavond hing er een roze wolk sfeertje met enige spanning van straks als het allemaal beklonken is hoewel de slingers ontbraken waren er wel schitterde bloemen voor de te benoemen aanwezigen.
De agenda van vanavind bestond uit 2 delen
 - behandelen van het coalitieakkoord waarop gereageerd kon worden en
- de benoeming van wethouders, nieuwe raadsleden en commissie leden. Wat ik niet wist dat dat ook met stemming gepaard, dus de nieuw te benoemen raadsleden moesten nog even wachten tot het 2e deel van de avond.
Tijdens de presentatie van het coalitieakkoord door de fractievoorzitters kwam er uit de hoek van de oppositie kritiek op de Luchthaven procedure en de te besteden centjes voor de zorg en werkgelegenheid. Maar dat is eigenlijk van latere zorg omdat het accoord uit hoofdlijnen bestaat.  De vijf mannenbroeders van wethouders van BBE, de VVD, het CDA, de CU en D66 wacht een stevige klus, niet alleen het handje schudden en de nodige kussen, maar de door bezuinigen geteisterde portefeuilles die ze krijgen zal menig geknetter geven tijdens de komende raadsvergaderingen. Na afloop genoot een ieder van een hapje en een drankje met de nodige felicitaties. Politiek gezien werden er geen spijkers met koppen geslagen maar dat komt het komt staat als een paal boven water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten