dinsdag 1 april 2014

Hangplekproat

Mogguh vlakschermers weer ouderwets nieuws scannen bij een espressootje.
Als kind kan ik me nog herrinneren dat mijn toenmalige familie na de kerkgang soms dikke ruzie had over de preek van de dominee. Geregeld werd de grote Statenbijbel er bij gehaald. O zo vroom waren ze en de scheiding van mijn ouders werd "dood" gezwegen en ik bestond niet meer. Voor mij begon de rondgang langs diverse kindertehuizen.
Bij de laatse, gereformeerde, werd ik liefdevol opgevangen.
Juist daarom wordt ik een beetje misselijk als ik lees "Homo's stuiten op kerkelijke afwijzing". Grotendeels vanwege bijbelteksten.
Het is zo verekte dubbel allemaal terwijl het ook makkelijk is als iedereen volgens de tien geboden zou leven.
De Bijbel en de Koran kun je op verschillende manieren interpreteren. Vanwege de evolutie hoef je niet van je of geloof af te vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten