dinsdag 8 april 2014

Gisteravond was ik bij de raadsvergadering van de gemeente Enschede. De op kerkbankjes lijkende hoge opstelling van publieke tribune deed me denken aan een theater. De voorstelling begon wat later vanwege een stroomstoring en daarom ging de streaming (je kunt dan live meegenieten van de vergadering) ook niet door, het werd wel opgenomen.
Uiteraard begon het met de coalitie vorming. De inleiding was van de grootste, partij D66, waarom er een voorstel ligt voor een coalitie met BBE, CDA, VVD, en CU. Volgens mij krijgen we dan 5 wethouders. Dat mag ook wel denk ik want er lugt een bult werk te wachten vanwege de WMO( Wet Maatschappelijke Ondersteuning) en de Jeugzorg.
Er was uiteraard kritiek uit de hoek van de PvdA, Groen Links en de groter gegroeide SP. Volgens de meerderheid had Mevrouw Verstand had met het grootse verstand goed werk verricht.
Na de pauze ging het over de luchthaven haven waarvan de grootste tijd werd ingenomen door het veel gesteggel over de bomenkap, Mevrouw van Hees en vele anderen zouden zich rot geschrokken zijn van de grote hoeveelheid.
Tijdens het debat lees ik op Twitter van TVOost dat de werkgelegenheid op de eventuele hergeopende luchthaven 190 banen zouden zijn en nu schrok ik me rot en met stomheid geslagen. Bij de volgende raadsvergadering komt er een nieuwe zienswijze vanwege de lucht haven. Als nueuweling begreep ik er helemaal niets meer van. In de wandelgangen werd ik bijgepraat.
Een apart wereldje, dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten