zondag 18 januari 2015

Hangplekproat

Vlakschermvrienden ik dacht ik even een proat over de participatie en noaberschap te schrijven, maar koud op het nieuws in België een inval door politie in een huis waar mogelijk terroristen zouden zitten. Vervier is niet eens zo ver van onze landsgrens. Hoe lang duurt het nog dat we in Nederland aan de beurt zijn vraag ik me af.
Nou ben ik niet zo'n angsthaas maar je maakt mij niet wijs dat dit ook bij het grootse deel van de bevolking door het hoofd gaat.
Het enige wat je kunt doen is hopen dat het niet gebeurd.
Maar de macht van de machteloosheid is daar tegen te strijden?
Gute nacht freunden...
P.S. Koud op één oor met in het andere oor het oortje met radio NPO 1 :
"In navolging van joodse scholen in Brussel en Antwerpen, blijft vandaag ook de orthodox-joodse school Cheider in Amsterdam dicht"
En dat is toch wel heel dichtbij en blijven we lijdzaam toezien dat onze medelanders de dupe worden van terreur.
Goede morgen vrienden een veilige dag gewenst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten