donderdag 4 september 2014

Hangplekproat

Goedemorgen vlakschermvrienden weer ouderwets aan de het espressootje met het krantje en de radio op NPO1.
Ik zag gister avond op het RTL nieuws dat volgens Frits Wester de ouderen bij de volgende bezuinigingen meer zorgpremie gaan betalen en dat ouder toe(s)lagen gaan verdwijnen. Een aantal "gedoog" partijen, stemmen daar mee in.
 Het houd niet op dacht ik, nu hebben we we weer wat opleving van de economie. Trouwens Frits Wester heeft nu een jonge partner dus die heeft al voor zijn oude dag voor zorg gezorgd. Als zij dan ook nog goed kan varen zit hij wel goed. Frits is namelijk fanatiek watersporter.
Maar goed als plusser heb ik meer onder de streep dan erboven en ik red me wel hoor maar soms denk ik wel eens: Na 50 jaar toch wel hard werken, keurig balasting afdragen en voor mijn eigen pensioen gespaard weten ze me alweer weten te vinden.
Denk dat menige plusser met klein pensioen zich zorgen maakt.
Die zorgpremie zal wel moeten omdat wij ouwe knakkers meer gebruik van de zorg maken door slijtage problemen.
Meer zorgen maak ik me om onze kinderen en kleinkinderen als ik het nieuws beluister met al die wereldse spanningen en oorlogen.
Zet de knop om, pluk de dag en geniet van het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten