donderdag 24 juli 2014

Hangplekproat

Een perskaart aanvragen dacht ik is misschien wel handig om de "klapstoelloge" van de raadszaal in Enschede te ontlopen en om toegang te krijgen bij evenementen voor mijn hangplekproat.
Dus ff googelen en kwam op de site terecht van de vereniging van journalisten.
 " Freelance fotografen en zelfstandig fotografen (journalisten) die van hoofdberoep fotojournalist zijn, kunnen na drie maanden lidmaatschap een perskaart aanvragen. De definitie van hoofdberoep is dat minstens 50% van de inkomsten uit journalistieke werkzaamheden wordt gegenereerd en/of dat je daaraan minstens 50 % van je tijd besteedt"
Dus een mailtje eruit en de zaak uitgelegd dat ik als plusser geen inkomsten genereer (doe alles non profit) maar me soms meer voor meer dan 100 % inzet voor instellingen en goede doelen.
Kreeg een antwoord van gelijke strekking als bovenstaande. Een antwoord op een vraag of er alternatieven zijn bleef uit.
Dus heb ik maar een omvangrijker visitekaartje gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten